Oklejanie witryn sklepowych – jak to zrobić dobrze? Witryny sklepowe to przestrzeń, którą można kreatywnie wykorzystać do działań reklamowych. Ciekawe grafiki przyciągną wzrok odbiorców i zachęcając potencjalnych klientów do zakupów. Warto jednak pamiętać, że tylko profesjonalnie zaprojektowana aranżacja witryny pozwoli wyróżnić się w przestrzeni miejskiej, stając się najlepszą wizytówką sklepu, a także punktów usługowych czy siedzib firm. Na co zatem zwracać uwagę, decydują się na oklejenie witryny sklepowej?
Najważniejszy jest dobry pomysł
Witryna sklepowa daje wiele możliwości do kreatywnej aranżacji, aby jednak w pełni wykorzystać ten potencjał, należy dobrze zastanowić się nad kilkoma kluczowymi kwestiami. Bardzo ważny jest przede wszystkim dobry pomysł na zachęcenie klientów do wejścia do sklepu. Reklamy otaczają nas z każdej strony, dlatego tylko za sprawą kreatywnych rozwiązań mamy szansę dotrzeć do odbiorców. Kreatywność może wyrażać się zarówno w nietypowej formie, jak i oryginalnej treści. To, co znajdzie się na witrynie sklepu, powinno być spójne z działalnością sklepu oraz odpowiadało preferencjom potencjalnych klientów, których chcemy zachęcić do zakupów.
Warto też zastanowić się nad kwestiami praktycznymi. Witryna może być oklejona na wiele różnych sposobów. Szybę można okleić foliami, które całkowicie uniemożliwiają wgląd do sklepu lub też przysłonić niewielki fragment, pozwalając przechodniom na obserwowanie tego, co dzieje się wewnątrz. Pod względem rozwiązań funkcjonalnych również jest wiele dostępnych możliwości. Stosowane są zarówno małe zdobienia, ograniczające się wyłącznie do napisów lub drobnych elementów graficznych, jak i całościowe oklejanie witryn foliami z nadrukami o pokaźnych rozmiarach.
Liczy się też profesjonalne wykonanie
Kreatywny pomysł to połowa sukcesu, liczy się też odpowiednie wykonanie. Odpowiednie oklejenie witryny sklepowej wymaga umiejętności i zastosowania dobrej jakości folii. Tylko wtedy osiągniemy efekt estetyczny na wysokim poziomie.
Nasza firma realizuje różne zlecenia z tego zakresu, zawsze dobierając metodą oklejania adekwatną do projektu i specyfiki witryny. W przypadku niewielkich danych tekstowych czy logotypów najczęściej zastosowanie znajduje folia wycięta ploterem. Folia pełna (kryjąca) z nadrukami wykorzystywana jest w przypadku drukowania zdjęć czy skomplikowanych grafik z przejściami tonalnymi. Ta metoda zapewnia najlepsze odwzorowanie kreacji graficznej.
Gdy istnieje konieczność oklejenia całej powierzchni szyby, zastosowanie znajduje folia OneWayVision (dziurkowana). Pozwala ona na wykonanie dowolnej grafik i nie ogranicza widoczności wewnątrz sklepu.