Pn.-Pt. 8:00-16:00 | Masz pytanie? zadzwoń! +48 570 240 980 | napisz info@webadruk.pl
Gdzie umieszczać banery reklamowe?

Gdzie umieszczać banery reklamowe? Banery reklamowe są graficznym obrazem niektórych informacji reklamowych. Dziś promocja jakiegokolwiek poważnego projektu komercyjnego bez użycia banerów jest praktycznie nie do pomyślenia. Banery tworzone za pomocą druku wielkoformatowego tworzą środowisko informacyjne miasta, silnie oddziałując na każdego, kto je zobaczy. Czas potrzebny specjalistom z drukarni do zaprojektowania i stworzenia produktów z nadrukiem banerowym zależy od formatu obrazu i złożoności projektu.

Gdzie umieszczać banery reklamowe?

Banery reklamowe umieszczane są niemal wszędzie: na ulicach miast, na fasadach, w witrynach sklepowych, w środkach komunikacji miejskiej itp. Ich format jest zazwyczaj znaczący, podane informacje są bez trudu wychwytywane przez przechodzących ludzi. Dlaczego banery reklamowe są najważniejsze w mieście? Odpowiedź jest prosta są najbardziej dostępne dla konsumenta. Po prostu nie sposób nie zauważyć jaskrawych, dużych banerów, niezwykle trudno jest odizolować się od niesionych przez nie informacji.

Kreatywnie wykonane banery wywołują falę silnych emocji (najczęściej pozytywnych), wcinają się w pamięć i podświadomość, budując zainteresowanie i lojalność wobec reklamowanego produktu lub usługi. I co bardzo ważne, drukowane banery z reguły nie powodują negatywnych odczuć wśród konsumentów (tak jak reklama telewizyjna czy produkty reklamowe w sieci). Nie są postrzegane, jako narzucone. Wręcz przeciwnie, w środowisku miejskim banery reklamowe drukowane wyglądają ekologicznie i jak mówią, przyciągają wzrok. 

Korzyści płynące z umieszczenia banerów reklamowych?

Reklama zewnętrzna na nośnikach banerowych jest dobra, ponieważ jest w stanie dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców (najważniejsze dla takiego zasięgu jest dokładne wybranie miejsca jej umieszczenia).

Obecnie główne kierunki takiej reklamy:

  • Zapoznanie potencjalnych konsumentów z nowymi produktami/usługami (zgłoszenie samego faktu ich istnienia)
  • Promocja i dalszy wzrost świadomości marki
  • Przeprowadzanie promocji wizerunkowych.

Ze względu na sposób umieszczenia wyróżnia się następujące rodzaje banerów:

  • Banery do billboardów mocowane na stabilnych ramach i podstawach. Znajdują się one zwykle wzdłuż autostrad.
  • Banery z informacją reklamową, rozciągnięte przy jezdni.
  • Banery na budynkach, tzw. zapory ogniowe – zlokalizowane na elewacjach, zakończeniach, ślepych ścianach budynków itp.

Wszystkie te rodzaje banerów łączy fakt, że do ich umieszczenia nie są potrzebne specjalne drogie projekty. Reklama banerowa jest niedroga i może być dość mobilna i to jest kolejna z jej zalet. Aby skutecznie reklamować swoje produkty lub usługi, trzeba zlecić produkcję i umieszczenie banerów doświadczonym fachowcom. Profesjonalni mistrzowie pomogą stworzyć wysokiej jakości baner dowolnego rodzaju reklamy. Głównym zadaniem banera reklamowego jest przyciągnięcie maksymalnej uwagi i zrobienie tego w ciągu kilku sekund, w przeciwnym razie reklama zostanie niezauważona lub źle zrozumiana.

Jak poprawnie zrobić baner reklamowy?

Na co zwrócić uwagę przy opracowywaniu wzoru i które punkty wymagają dokładniejszej analizy, a które można pominąć bez utraty jakości produktu.

Jak opracować projekt banera reklamowego?

Oryginalne banery reklamowe przyciągają uwagę, co oznacza, że w pełni spełniają swoją rolę. Aby osiągnąć taki efekt, należy dokładnie przestudiować wszystkie współczesne trendy w rozwoju takich produktów i całkowicie odrzucić możliwość pracy w staromodny sposób. Pierwszą rzeczą, o którą należy zadbać, jest kontakt ze specjalistami z drukarni, którzy znają podstawy tworzenia tego typu produktu reklamowego. Przeciętny przechodzień poświęca nie więcej niż 3 sekundy na badanie napotkanych po drodze reklam.

Jak poprawnie umieścić baner reklamowy?

Jest kilka wskazówek, ale wszystkie są w pełni uzasadnione:

  • Produkty reklamowe są umieszczane na takiej wysokości, aby były widoczne dla jak największej liczby użytkowników.
  • Wybierając miejsce, trzeba wykluczyć obszary pokryte wysokimi drzewami, budynkami, filarami.
  • Z reguły takie produkty widać z okna jadącego samochodu lub będąc w strumieniu ludzi, pod kątem lub w przelocie.

Należy rozważyć te fakty podczas opracowywania projektu produktu:

  • Unikać drobnych szczegółów, długich, skomplikowanych zdań, w przeciwnym razie reklama nie zostanie zauważona i będzie nieskuteczna.
  • Nie zaśmiecać banera reklamowego zdjęciami i ilustracjami, hasłami, długimi wiadomościami tekstowymi – to tylko odwróci uwagę potencjalnych klientów od studiowania głównego przekazu.
  • Używać zwięzłych danych, starając się zmaksymalizować prezentację informacji do zapamiętywania.
  • Ze względu na dużą odległość od oczu czytelnika do banera nie należy stosować drobnego druku lub nieczytelnych wzorów.
  • Rozróżniać odcienie tła i napisów, nie pozwolić im zlewać się w jeden kolor.
  • Unikać ozdobników na literach, pozostawić tekst zwięzły i łatwy do odczytania.
  • Nie zapomnieć wziąć pod uwagę specyfiki środowiska otaczającego baner.

Ostatni punkt mówi, że bardzo ważne jest, aby wziąć pod uwagę nie tylko to, czym są banery reklamowe, ale także gdzie są umieszczone. Trzeba zwrócić uwagę na takie rzeczy jak sezonowość rozmieszczenia reklam, obecność liści, otwarte przestrzenie, kolor elewacji budynków znajdujących się w pobliżu. Artykuły promocyjne na niebieskim tle będą wyraźnie niewidoczne na tle niebiańskiego błękitu, a zielony baner zginie na tle letnich liści. Ale zimą jasnozielona kolorystyka będzie całkiem odpowiednia na ulicy i przyciągnie uwagę.

Ważne: Użytkowanie strony oznacza zgodę na używanie plików Cookies i innych technologii. Więcej w polityce prywatności.