Dlaczego warto zaprojektować reklamę zewnętrzną?W Polsce reklama zewnętrzna jest uważana za jeden z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych kanałów komunikacji z grupą docelową. Obejmuje materiały reklamowe na dowolnych nośnikach znajdujących się na wolnym powietrzu. Reklamę taką wyróżnia nie tylko niski koszt jednego kontaktu, ale również szeroki zasięg grupy docelowej. Reklamę zewnętrzną można zamówić w drukarni cyfrowej Weba, która zajmuje się drukiem wielkoformatowym w postaci: banerów, bilbordów, tablic reklamowych, stojaków reklamowych. Posiada w ofercie również usługę oklejania witryn oraz pojazdów.
Dlaczego warto zaprojektować reklamę zewnętrzną?
Niezależnie od nośnika reklamowego jakim jest reklama zewnętrzna, warto liczyć się z tym, że potencjalni klienci reklamowanego produktu/usługi odbiorą informacje w biegu, czyli przejdą obok pieszo lub pojazdem. Dzięki temu kontakt wzrokowy z nośnikiem reklamowym nie będzie trwał dłużej niż kilka sekund. Dlatego reklama zewnętrzna wymaga wyraźnych, zrozumiałych obrazów, dużych zdjęć, wyraźnych, krótkich haseł i odpowiedniej czcionki, kontrast kolorów powinien również umożliwiać łatwe odczytanie napisów w ciągu kilku sekund.
Podczas jazdy samochodem ludzie zawsze zwracają uwagę na bezpieczeństwo, aby nie zderzyć się z innymi pojazdami, ludźmi lub nieruchomymi przedmiotami. Dlatego łatwość odbioru informacji na nośniku reklamowym jest gwarancją, że przekaz reklamowy na ogół dotrze do świadomości odbiorców docelowych. Reklamę zewnętrzną można wykorzystać na różnych imprezach, promocjach oraz targach jak również umieszczać na elewacjach budynków.
Zaprojektowanie reklamy zewnętrznej ma następujące mocne strony:
- Szeroki zasięg odbiorców.
- Duży wybór platform reklamowych.
- Wysoka efektywność kosztowa w przeliczeniu na koszt kontaktu.
- Długi okres wpływu na grupę docelową.
- Umiejętność jasnego określenia grupy docelowej i zapewnienia zainteresowania ze strony potencjalnego klienta.
Generalnie reklama zewnętrzna jest uważana za bardzo skuteczny kanał rozpowszechniania informacji promocyjnych. Od razu należy zaznaczyć, że umieszczając taką reklamę na targach branżowych można zneutralizować niemal wszystkie mankamenty tego kanału komunikacji z grupą docelową. Niemniej jednak nawet krótki kontakt billboardu reklamowego z potencjalnym konsumentem może poprawić rozpoznawalność marki, ten niematerialny składnik znaku towarowego jest wprost proporcjonalny do stopnia zaufania klientów do marki.
Czym się kierować projektując reklamę zewnętrzną?
Aby uzyskać maksymalny efekt z kosztów reklamy zewnętrznej, należy zwrócić uwagę zarówno na wybór miejsca na lokalizację banerów, jak i oryginalność projektu, to decyduje o skuteczności kampanii reklamowej.
Odnosząc się do reklamy zewnętrznej, reklamodawca wykonując projekt musi rozwiązać następujące zadania:
- Wybór rodzaju reklamy zewnętrznej i miejsca jej zamocowania.
- Dobór wymiarów nośnika reklamowego.
Aby reklama zewnętrzna była skuteczna, konieczne jest jasne określenie jej zadania. Informacje, które grupa docelowa powinna poznać oglądając reklamę, powinny być zwięzłe i dobrze sformułowane, aby w jak najmniejszej liczbie słów wyrazić wymagany przekaz. Realizacja zadania polega na stworzeniu materiałów graficznych oraz wizualizacji projektu, pozwala to na ocenę wpływu, jaki gotowa reklama będzie miała na grupę docelową.
Prezentacja informacji decyduje o skuteczności reklamy, dlatego warto zaangażować w opracowanie projektu nie tylko kompetentnych marketingowców, ale również kreatywnych pracowników z drukarni cyfrowej Weba. Po zaakceptowaniu projektu reklamy zewnętrznej ustalany jest czas potrzebny na wydruk. Druk wielkoformatowy produkowany w drukarni cyfrowej wiernie odzwierciedla kolory. Reklamę zewnętrzną można zamówić na: banerach, foliach, papierach (plakatowych, billboardowych, podświetlanych tablicach reklamowych). Drukarnia zabezpiecza wydruk laminatem co chroni przed czynnikami atmosferycznymi, chemicznymi i mechanicznymi.
Technologie reklamy zewnętrznej
Produkcja szyldów, banerów, billboardów, plakatów i innych elementów reklamy zewnętrznej może być prowadzona przy użyciu szerokiej gamy technologii, od standardowych i tradycyjnych po zaawansowane innowacyjne. Dzięki postępowi naukowemu i technologicznemu projektantów granice ich pomysłów coraz bardziej się poszerzają.Takie technologie reklamy zewnętrznej umożliwiają realizację najśmielszych pomysłów klientów. Największą popularnością cieszy się druk wielkoformatowy. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego sprzętu poligraficznego całkowicie zacierają się granice między wszystkimi rodzajami druku, ponieważ jakość druku jest taka sama.
Kreatywne billboardy, banery, siatki reklamy zewnętrznej
Jednym z obszarów reklamy zewnętrznej, gdzie najczęściej wykorzystywane są kreatywne opracowania, są billboardy, przewaga takiej reklamy została wielokrotnie potwierdzona. Są szczególnie przydatne tam, gdzie jest wiele innych reklam. Podczas tworzenia projektów reklamy zewnętrznej w postaci billboardów stosuje się różne techniki. Konieczna jest tutaj przede wszystkim ocena działań samej firmy, jej cech, a także produktu lub usługi, która będzie reklamowana. Badanie opinii konsumentów i ich oczekiwań. Następnie można zacząć opracowywać projekt billboardu.
Wydawać by się mogło, że mała przestrzeń daje mniej możliwości i miejsca na kreatywne pomysły. Jednak tak nie jest. Banery dają doskonałą możliwość stworzenia zauważalnej i nietuzinkowej reklamy. Ponieważ taka reklama znajduje się nad ruchliwymi ulicami, przyciąga uwagę dużej liczby potencjalnych klientów. Kreatywna reklama zewnętrzna za pomocą banerów może stworzyć niemal trójwymiarowy obraz. Aby to zrobić, kilka przylegających do siebie banerów łączy się jednym motywem, tak aby z boku wyglądały jak jeden cały obraz. Siatki PCV z pożądanym nadrukiem warto zastosować w miejscach w których warunki środowiskowe uniemożliwiają wykorzystanie banera. Sprawdzają się na budynkach, rusztowaniach.