Ile kosztuje druk ulotek? Firmy poszukują różnorodnych sposobów na promocję własnych produktów i usług. Jednym z rozwiązań są ulotki, które nadal cieszą się ogromną popularnością i ponadprzeciętna skutecznością. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, od czego zależna jest cena końcowa. Jakie rodzaje papieru występują w przypadku ulotek? Czy cena zależna jest od nakładu ulotek? Jakie dodatkowe sposoby uszlachetnienia możemy wyróżnić? Ile może kosztować nas druk ulotek? W celu uzyskania odpowiedzi na te pytania, serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości naszych czytelników.
Jakie rodzaje papieru występują w przypadku ulotek?
Duży wpływ na cenę druku ulotek ma rodzaj wykorzystywanego papieru. Do wyboru mamy cienkie, jednocześnie tanie egzemplarze, jak również te grubsze, których cena jest wyższa. Jeśli zdecydujemy się na tego typu rozwiązanie, powinniśmy każdorazowo o tym pamiętać. Na dzień dzisiejszy największą popularnością cieszą się kartki, których gramatura wynosi 130 g. Są one nieco grubsze od standardowego papieru A4, możemy jednak liczyć na ponadprzeciętną wytrzymałość i atrakcyjny wygląd. Jeśli jesteśmy zainteresowani ulotkami składanymi, warto zastanowić się nad gramaturą 170 gramów. Część przedsiębiorców stawia na ekskluzywne egzemplarze- wówczas zdecydowanie najrozsądniejsze będą gramatury od 250 gramów do 300 gramów. Niestety niższe wartości zaliczane są do możliwości, które gwarantują nieco tańsze ulotki. Inwestycja w grubszy papier bardzo często niesie ze sobą szereg korzyści. Tego typu decyzje każdorazowo powinniśmy podejmować na podstawie tego, jakie przeznaczenie będzie miała wybrana przez nas reklama. Rodzaj papieru może mieć duży wpływ na odbiór informacji przez klienta- trzymając w dłoni sztywną kartkę chętniej wczytujemy się w to, co zostało nam zaprezentowane.
Czy cena zależna jest od nakładu ulotek?
Warto w tym miejscu zdawać sobie sprawę z tego, że kluczowym czynnikiem mającym wpływ na cenę za jednostkowy druk jest nakład druku. Nie trzeba być specjalistą w tym zakresie, aby móc dojść do wniosku, że im więcej ulotek drukujemy jednorazowo, tym mniej zapłacimy za pojedynczą kartkę. Aby nieco lepiej to zrozumieć, warto przytoczyć pewien przykład. Załóżmy, że jesteśmy zainteresowani drukiem ulotek w formacie A5. Wybrany przez nas materiał to papier kredowy o gramaturze 130 gramów. Nakład wynosi 10 000 sztuk. W takiej sytuacji zapłacimy niekiedy jedynie 5 groszy za jedną sztukę. Jednak jeśli nakład zmniejszylibyśmy do 1000 sztuk, wówczas cena jednostkowa może wynosić około 12 groszy. Jest to znacznie mniej opłacalne, dlatego też niekiedy warto zastanowić się nad tym czy nie wydrukować większej ilości produktów. W ten sposób jesteśmy w stanie zaoszczędzić stosunkowo dużą ilość pieniędzy.
Jakie dodatkowe sposoby uszlachetniania możemy wyróżnić?
Oczywistym faktem jest, że tańsze ulotki charakteryzują się cienkim papierem. Wybieramy wówczas standardowe formaty, jednocześnie staramy się wybrać duży nakład, żeby zaoszczędzić nieco gotówki. Jeśli jednak zależy nam na tym, aby ulotki były efektowe, wówczas warto zdecydować się na zastosowanie opcjonalnych sposobów na wykończenie papieru. Co to oznacza w praktyce? Okazuje się, że coraz większa popularnością cieszą się takie wzbogacenia ulotek, jak chociażby foliowanie, lakierowanie, złocenie, srebrzenie. Wbrew pozorom są to metody, które nie tylko ciekawie prezentują się pod względem wizualnym, ale dodatkowo są niemalże gwarancją solidnej powierzchni i ponadprzeciętnej żywotności. Drukowane w ten sposób ulotki charakteryzują się sztywnością, odpornością na zarysowania, wodę, a nawet na promienie słoneczne, co ma szczególne znaczenie, jeśli są one rozdawane na zewnątrz. Należy w tym miejscu podkreślić, że dobór dodatkowych opcji wiąże się z nieco wyższymi kosztami. Nie zmienia to jednak faktu, że inwestycja ta częstokroć jest warta zachodu. Ulotki pokryte przykładowo matową folią z lakierowanymi elementami zrobią ogromne wrażenie na naszych klientach.
Ile może kosztować nas druk ulotek?
Koszt ulotek zależny jest od tego, na jaki format się zdecydujemy. Przykładowo za 50 szt. ulotek o standardowym rozmiarze A5 i gramaturze 90 g zapłacimy około 100 zł, jednak za 5000 szt. cena ta wynosi około 350 zł. Jak widać, nakład często oznacza ogromną różnicę. W tym samym przypadku gramatura 300 g to koszt 120 zł przy 50 sztukach i 590 zł przy 5000 szt. W każdym z tych przypadków należy dodatkowo doliczyć kwotę VAT. Jeśli chodzi o ulotki A4, to za 50 sztuk o gramaturze 90 gr. zapłacimy około 120 zł, a w przypadku 5000 sztuk- 600 zł. Znacznie wyższe są wartości ulotek o gramaturze 300 g – za 50 egzemplarzy wykosztujemy się około 200 zł, natomiast za 5000 sztuk prawie 1100 zł. Jak można zatem wywnioskować na podstawie powyższych szacunków, im większa liczba nakładu i im mniejsza gramatura, tym mniejsza jest cena jednostkowa poszczególnych ulotek. Warto na to zwrócić szczególną uwagę przed podjęciem ostatecznej decyzji.